تولید ۲۵ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان خوزستان  

مدیر انجمن سینمای جوانان اهواز گفت: امسال تاکنون ۲۵ فیلم کوتاه تولید کرده که بخش زیادی از آن‌ها تولیدات هنرجویی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز - مهدی کیخایی گفت: انجمن سینمای جوانان اهواز در سه بخش پژوهش، فیلم نامه نویسی و ایده پردازی فعالیت دارد و با وجود شیوع کرونا و محدودیت مالی، امسال تاکنون ۲۵ فیلم کوتاه تولید کرده که بخش زیادی از آن‌ها تولیدات هنرجویی هستند.

او گفت: هدف از برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم، بازسازی فعالیت‌های انجمن پس از یک دوره رکود به دلیل شیوع کرونا و ترمیم نشاط اجتماعی بین هنرمندان خوزستان است، و رویکرد حمایت از سینما و فیلم سازان خوزستانی می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های مفید در این انجمن باشد.

کیخایی گفت: نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه فقط از تولیدات انجمن نیستند و برخی از این فیلم‌ها شامل فیلم‌های دانش‌آموختگان انجمن و یا فیلم سازان آزاد هستند، لذا این انجمن آمادگی دارد فیلم‌های علاقمندان را پس از تعیین کیفیت نسبی، نمایش و مورد نقد و بررسی قرار دهد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان گفت: تاکنون نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های "هی جار" به کارگردانی بهنام کاظمی، " غبار" و" قاب سفید" به کارگردانی ماجد رستمی فر و نویسندگی علی رستمی و مستند " آن‌ها " به کارگردانی رضا عبیات، در نشست‌های حضوری و با شرکت عوامل فیلم در این انجمن برگزار شده است.

این مقام مسئول گفت: انیمیشن کوتاه جای خالی به نویسندگی و کارگردانی هدیه عطاییان و با موضوع مهاجرت و با تهیه کنندگی این انجمن نیز در دومین حضور بین‌المللی خود به هشتمین جشنواره بین‌المللی First-time filmmaker session انگلستان راه پیدا کرد.

 بزرگترین مشکل فیلم سازان انجمن نبود کانونی برای گردهمایی منظم و سازمان یافته برای مدیریت در حوزه فیلم نامه بود که باعث کاهش کیفیت آثارتولیدی به ویژه در حوزه داستانی شده بود لذا در نشست‌هایی با مولفان و مدرسان حوزه فیلم نامه، این کانون گشایش یافت.

 نمایش، نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه با همراهی کارگردانان و جمعی از علاقمندان در کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان اهواز با حمایت از استعداد‌های جدید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.